logotype
maj 2018
P W Ś C Pt S N
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
 

 Pobierz plakat -
 Maj 2018

 
KUP BILET
 
 

Sponsor Główny Filharmonii
i Mecenas Kultury 

PGE SA

 

Sponsor Strategiczny PFB

energa

Aktualności

05 2018

 

Dobry solista stanowi podstawę udanego koncertu, przedstawiając Łukasza Długosza, dajemy Państwu gwarancję doznania niezwykłych wrażeń muzycznych. To człowiek wyjątkowy, mający na swoim koncie dziesiątki nagród, jest najliczniej uhonorowanym polskim flecistą w historii. Ponadto w programie będziemy mogli usłyszeć m.in. Suitę nr 2 M. Ravela z „Dafnis i Chloe”, inspirowaną jednym z najpiękniejszych antycznych romansów.

George Tchitchinadze – dyrygent
Łukasz Długosz – flet
Orkiestra Symfoniczna PFB

Program:
O. Nikolai - Uwertura do opery Wesołe kumoszki z Windsoru
C. Reinecke - Koncert na flet i orkiestrę D-dur op. 283
W. A. Mozart - XXV Symfonia g-moll KV 183
M. Ravel - Suita nr 2 z "Dafnis i Chloe"

Otto Nicolai był kompozytorem znanym gównie ze swych oper, które w swoim czasie były niemal równie popularne jak opery Verdiego. Nicolai żył krótko, jego daty życia pokrywają się dokładnie z latami życia Chopina. Dziś utrzymuje się w repertuarze jego ostatnia opera – Wesołe kumoszki z Windoru, będąca jednocześnie jedyną operą napisaną przez Nicolaia do tekstu niemieckiego (pozostałe jego opery mają libretta w języku włoskim). Nikolai był także dyrygentem i znany jest również jako założyciel Wiedeńskich Filharmoników , jednej z najsłynniejszych światowych orkiestr. Świetną znajomość orkiestry możemy podziwiać w efektownie napisanej uwerturze do opery Wesołe Kumoszki z Widnsoru pełnej pogodnego wigoru.
W odróżnieniu od Nicolaia, Carl Reinecke żył długo (86 lat) i był niezwykle płodnym kompozytorem. Koncert fletowy D-dur op. 283 jest jednym z ostatnich dzieł kompozytora i numer opusu – 283 wskazuje na obfitość dorobku tego dziś praktycznie zapomnianego kompozytora. Obok kompozycji Reinecke był, podobnie jak Nicolai dyrygentem, przez 35 lat stał na czele słynnej orkiestry lipskiego Gewandhausu, był wreszcie wybitnym pedagogiem. Wsród jego uczniów znajduje się wielu wybitnych kompozytorów XIX wieku.
Koncert fletowy, skomponowany w klasycznej trzyczęściowej formie, jest sprawnie napisanym dziełem, efektownym, dobrze brzmiącycm, pełnym melodyjnych tematów ale z pewnością nie jest dziełem wybitnie oryginalnym. Choć dzieło powstało już na początku XX wieku widzimy tu wyraźne wpływy Mendelssohna. Partia fletu jest napisana wirtuzowsko - utwór został zadedykowany pierwszemu fleciście Gewandhausu, Maximilianowi Schwedlerowi, który wykonał po raz pierwszy koncert Reineckego 15 marca 1909 w Lipsku, w rok po jego skomponowaniu.
Symfonia g-moll KV 281 jest jedną z dwóch symonii Mozarta skomponowaną w tonacji mollowej (co ciekawe w obu przypadkach kompozytor wybrała te sama tonację - g-moll, drugą jest słynna Symfonia KV 550). Symfonia KV 281 jest bardzo dramatyczna, a jej początkowy, charakterystycznie synkopowany temat posłużył jako muzyka otwierająca słynny film Formana Amadeusz. Jest ona jedną z 6 symfonii powstałych w 1773 roku, ale wyróżnia się nie tylko 4 częściową budową (w tym czasie większość symfonii Mozart jest 3-częściowa) ale wyjątkowym ładunkiem dramatyzmu, który utrzymuje się aż do końca IV części (jedynie druga część, utrzymana w spokojnym tempie, wnosi pewne odprężenie). Różni komentatorzy szukali przyczyn tego nagłego wybuchu emocji u Mozarta. Może jednak zamiast szukania bipograficznych uzasadnień należy uznac ciemne barwy Symfonii g-moll za signum temporis. Trzy lata wcześniej również Joseph Haydn pisze Symonię g-moll (nr 39), a w roku 1772 nawet dwie symfonie w tonacji mollowej (nr 44 – e-moll i nr 45 fis-moll). Symfonia Mozarta wyróżnia się też instrumentacją: obok smyczków i tradycyjnych instrumentów dętych drewnianych mamy tu aż 4 waltornie.
Jeżeli jakieś dzieło Ravela egzemplifikuje doskonale klimat impresjonizmu to właśnie muzyka do baletu Dafnis i Chloe. Powstały w 1912 roku balet jest znany głównie z orkiestrowych suit, ułożonych przez kompozytora rok po wystawieniu baletu. Szczególnie popularna jest druga suita, na którą składaja się ostatnie trzy numery baletu Ravela. Utwór ten cechuje tak częsty u francuskiego kompozytora model ciągłego narastania dynamiki, znany z Bolera ale także z poematu La Valse. W II Suicie z baletu Dafnis i Chloe na początku mamy delikatny obraz wschodu słońca, niezwykle subtelnie zinstrumentowany; potem w krótkiej Pantonimie, opowiadającej historię Pana i nimfy Syrinks piękne fletowe trio; a wreszcie ostatnia część jest niezwykle efektownym finałem, pełnym oszałamiajacych barw i rytmów.

Tekst: Lech Dzierżanowski

52018

Koncert z okazji 25-lecia stosunków Polsko-Macedońskich.
Program:
Fryderyk Chopin (1810 -1848)
Mazurek a-moll op.17nr 4.
Aranżacje dwóch pieśni z czasów I wojny światowej: O mój Rozmarynie i Przybyli ułani

Pande Shahov - Pletenki (Warkocze) oparte na transkrypcjach tradycyjnej muzyki macedońskiej

Wykonawcy:
Simon Trpčeski – fortepian
Hidan Mamudov - klarnet, saksofon, kaval
Aleksandar Krapovski - skrzypce
Alexander Somov - wiolonczela
Vlatko Nushev - perkusja
Risto Gjorevski - klarnet, saksofon (gościnnie)

Simon Trpčeski jest znany z klasycznych sal koncertowych, jako najbardziej rozpoznawalny wirtuoz macedońskiego pochodzenia. W jego repertuarze dominuje muzyka późnego romantyzmu i pierwszej połowy XX wieku: dzieła Piotra Czajkowskiego, Sergiusza Rachmaninowa, Aleksandra Skriabina, Sergiusza Prokofiewa. Artysta chętnie wykonuje też dzieła Fryderyka Chopina i Claude'a Debussy'ego. Tym razem jednak usłyszymy macedońskiego pianistę w zupełnie innym repertuarze i w innej roli. Artysta wystąpi jako lider zespołu złożononego z zaprzyjaźnionych muzyków, których łączy bałkańskie pochodzenie (Somov jest Bułgarem pozostali Macedończykami), a w repertuarze znajdą się głównie aranżacje ludowej muzyki macedońskiej w opracowaniu Pande Shahova. W ten sposób Simon Trpčeski realizuje swoje marzenie, ukazania na estradach świata piękna ludowej muzyki Macedonii. Projekt zatytułowany Makedonissimo, miał swoją premierę 12 stycznia tego roku w Londynie, w słynnej Wigmore Hall.
W maju 2018 roku artysta zaprezentuje ten projekt w kilku miastach Polski. Jednak w Polsce, program zostanie wzbogacony o dodatkowy element związany z przypadającymi w 2018 roku obchodami stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Dlatego program polskiej odsłony Makedonissimo zaczyna się od słynnego Mazurka a-moll op. 17 nr 4 Chopina, w którym nuta ludowa jest bardzo wyraźna. Początek koncertu może sprawiać więc wrażenie „klasycznego” recitalu. Ale już opracowania pieśni żołnierskich z czasów I wojny światowej wprowadzą nas w stronę programu Makedonissimo.
Projekt to niezwykły, oparty na połączeniu elementów muzyki klasycznej, ludowej i jazzowej. Opracowania Shahova sięgają do autentycznych melodii ludowych, ale potem ulegają przetworzeniu zgodnie z wymogami współczesnej estetyki. Niemniej niezwykły charakter muzyki macedońskiej dominuje. Jak pisze w komentarzu do swoich kompozycji Pande Shahov:
Najważniejszą cechą idiomu macedońskiej muzyki ludowej są nieregularne rytmy. Choć podobne wzorce spotykane są w innych tradycjach muzycznych Bałkanów, szczególnie autentyczny oddźwięk mają w macedońskiej muzyce ludowej. Może to wynikać z rytmu mowy macedońskiej, w której wszystkie sylaby mają tę samą długość niezależnie od liczby sylab w słowie. Podczas gdy w wielu innych językach wyraz trzysylabowy jest zwykle skracany do wielkości dwóch sylab (dając w rezultacie triolę), w języku macedońskim na końcu umieszcza się dodatkowa przerw.
Rytmy macedońskie rzeczywiście mogą nas zaskoczyć. Nawet proste metrum 9/8, które dla nas składa się z trzech trójmiarowych elementów (3+3+3), Macedończycy grupują 2+2+2+3. Popularne są tak nietypowe w muzyce klasycznej układy jak 7/8, 13/8 czy nawet 18/8 i 22/8. Obok żywiołowych rytmów w muzyce Macedońskiej spotykamy liryczne fragmenty, a muzycy nie tylko grają na instrumentach ale czasem także śpiewają. Zwróćmy jeszcze uwagę na instrumentarium. Obok klasycznego fortepianu, klarnetu, skrzypiec, wiolonczeli i saksofonu muzycy wykorzystują orientalny rodzaj fletu - kaval o charakterystycznym nosowym brzmieniu oraz darbukę – rodzaj bębna używanego w krajach bałkańskich i na Bliskim Wschodzie. Te wszystkie elementy składają się na muzyczny koloryt kraju nie aż tak od nas odległego, a tak mało znanego jakim jest Macedonia.


Tekst: Lech Dzierżanowski

 

Koncert odbywa się w ramach współpracy ze Stowarzyszeniem im. Ludwiga van Beethovena

stowarzyszenie LvB logo czarne

ambasada Macedonii

Ambasada Republiki Macedonii
Embassy of the Republic of Macedonia

 

 

Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku

informuje o naborze na stanowisko:
Specjalista ds. zamówień publicznych

Miejsce pracy: Gdańsk


I. Nazwa i adres jednostki: Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, ul. Ołowianka 1,80-751 Gdańsk

II. Stanowisko: Specjalista ds. zamówień publicznych

Wymiar etatu: 1,0

III. Niezbędne wymagania od kandydatów:            

  • wykształcenie wyższe, preferowane techniczne lub ekonomiczne,
  • co najmniej trzyletni staż pracy na podobnym stanowisku,
  • znajomość przepisów z zakresu prawa zamówień publicznych, prawa budowlanego - w zakresie niezbędnym do udzielenia zamówień na roboty budowlane,
  • znajomość języka angielskiego w tym zawodowego,
  • umiejętność obsługi komputera – pakiet Microsoft Office: Word i Excel.

IV. Dodatkowe wymagania od kandydatów:

  • umiejętność wykorzystywania przepisów w praktyce,
  • umiejętność analitycznego myślenia,
  • umiejętność radzenia sobie w warunkach stresujących, pod presją czasu i przy często zmieniających się dyspozycjach,
  • dokładność i staranność,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętności interpersonalne, w tym komunikatywność.
  • kompetencje językowe – precyzja językowa,
  • wysoka kultura osobista,
  • doskonała organizacja pracy.

V. Zadania wykonywane na stanowisku:

  • przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na dostawy, usługi i roboty budowlane (opracowywanie dokumentacji przetargowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym przygotowanie projektów umów, udział w pracach komisji przetargowej, prowadzenie korespondencji z Wykonawcami),
  • przygotowywanie zapytań ofertowych i ich analiza,
  • kontrola zgodności udzielanych zamówień z prawem zamówień publicznych i ustawą o finansach publicznych,
  • współpraca z obsługą prawną PFB oraz innymi działami w zakresie udzielania zamówień publicznych,
  • przygotowywanie zapytań ofertowychzgodnie z regulaminem zamówień publicznych poniżej 30 000 EURO obwiązującym w Instytucji,
  • prowadzenie ewidencji udzielanych zamówień.

VI. Wymagane dokumenty:

  • CV (z uwzględnieniem przebiegu dotychczasowego zatrudnienia) lub kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie, list motywacyjny, kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje, kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy.

Informacja dla kandydata dotycząca przetwarzania danych osobowych:

Na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych (tekst jednolity z 2016 r. Dz. U. Poz. 922 z późn. zm.) informujemy, że:

1) Administratorem Danych Osobowych jest Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, ul. Ołowianka 1, 80-751 Gdańsk.

2) Celem zbierania danych osobowych jest przeprowadzenie obecnej rekrutacji oraz podjęcie działań przed zawarciem umowy.

3) Każda osoba fizyczna, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

4) Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są przepisy art. 22 (1) Kodeksu Pracy oraz w przypadku dobrowolnego podania innych danych niż wynikających z przepisów prawa zgoda kandydata.

VI.   Termin złożenia dokumentów: do 03 czerwca 2018 r.


Dokumenty można złożyć: pocztą na adres Polska Filharmonia Bałtycka, ul. Ołowianka 1
80-751 Gdańsk(decyduje data stempla pocztowego) lub na adres e-mail:

Polska Filharmonia Bałtycka w Gdańsku zastrzega sobie możliwość kontaktu

tylko z wybranymi kandydatami.

 

Dokumenty do pobrania:

a. kwestionariusz
b. oświadczenie

 

 

Gdańsk, 25 kwietnia 2018 r.

OGŁOSZENIE
Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku
o naborze na stanowisko

I. Nazwa i adres jednostki: Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, ul. Ołowianka 1, 80-751 Gdańsk
II. Stanowisko: Specjalista ds. Akustyki
  
Wymiar etatu: 1,0

III. Niezbędne wymagania od kandydatów
1) znajomość zagadnień akustyki, realizatora i reżysera dźwięku,
2) wykształcenie inżynierskie lub dyplom akustyka,
3) znajomość obsługi urządzeń elektroakustycznych, audiowizualnych, elektrycznych, studyjnych, estradowych : współczesnych cyfrowych systemów rejestracji dźwięku wraz z podstawowym oprogramowaniem,
4) co najmniej dwuletni staż pracy przy obsłudze inteligentnych urządzeń scenicznych i akustycznych,
5) znajomość języka angielskiego technicznego w zakresie urządzeń akustycznych.

IV. Dodatkowe wymagania od kandydatów:


1) umiejętność dobrego czytania partytur

2) wykształcenie muzyczne

3) umiejętność szybkiego uczenia się i podwyższania kwalifikacji zawodowych
4) umiejętność radzenia sobie w warunkach stresujących, pod presją czasu i przy często zmieniających się dyspozycjach,
5) dokładność, staranność,
6) komunikatywność,
7) umiejętności interpersonalne.

 

V. Zadania wykonywane na stanowisku:
1) tworzenie i reżyseria dźwięku w produkcji nagraniowej oraz koncertów na żywo, dokonywanie wyboru fragmentów tworzących całość dzieła artystycznego, mastering, obsługa i konserwacja sprzętu nagłośnieniowego,

2) instalowanie, uruchomienie i konfiguracja wymaganego wyposażenia akustycznego i sprzętu nagłośnieniowego,

3) obsługa i kontrola poprawności działania użytego wyposażenia akustycznego wraz z obsługą studia nagrań,

4) bardzo dobra znajomość obsługi sprzętu komputerowego w tym obsługa programów wykorzystywanych na konsolach,

5) nadzór techniczny przy realizacji zewnętrznych sesji nagraniowych zlecanych przez Filharmonię,

6) nagrywanie materiałów audio na koncertach i innych zdarzeniach organizowanych przez Polską Filharmonię Bałtycką,

7) obróbka materiałów nagranych na koncertach i innych wydarzeniach organizowanych przez Filharmonię

8) składanie wniosków na nowe innowacyjne rozwiązania w zakresie instalacji, sprzętu nagłośnieniowego,

9) obsługa urządzeń, sprzętu podwieszanego pod stropem,

10) udział w odbiorach technicznych prac konserwacyjnych sprzętu, urządzeń transportu bliskiego zlokalizowanego na stropie technicznym,
11) prowadzenie niezbędnej dokumentacji techniczno-akustycznej w PFB,
12) prowadzenie dokumentacji i sprawozdawczości z zakresu wykonywanych zadań.

 

VI. Wymagane dokumenty:
1) CV (z uwzględnieniem przebiegu dotychczasowego zatrudnienia) lub kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

2) list motywacyjny,
3) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje,
4) kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy,
5) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji (oświadczenie znajduje się na stronie internetowej BIP Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku)

Informacja dla kandydata dotycząca przetwarzania danych osobowych:

Na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych (tekst jednolity z 2016 r. Dz. U. Poz. 922 z późn. zm.) informujemy, że:

1) Administratorem Danych Osobowych jest Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, ul. Ołowianka 1, 80-751 Gdańsk.

2) Celem zbierania danych osobowych jest przeprowadzenie obecnej rekrutacji oraz podjęcie działań przed zawarciem umowy.

3) Każda osoba fizyczna, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

4) Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są przepisy art. 22 (1) Kodeksu Pracy oraz w przypadku dobrowolnego podania innych danych niż wynikających z przepisów prawa zgoda kandydata

VII. Termin złożenia dokumentów: 20 maja 2018r.

Dokumenty można złożyć na adres email:  , osobiście lub przesłać na adres Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, ul. Ołowianka 1, 80-751 Gdańsk w terminie do dnia 20 maja 2018r. (decyduje data stempla pocztowego)

 

 

Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku

informuje o naborze na stanowisko:

Woźny Orkiestry
Techniczna Obsługa Orkiestry

Miejsce pracy: Gdańsk


I. Nazwa i adres jednostki: Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, ul. Ołowianka 1,80-751 Gdańsk

II. Stanowisko: Woźny Orkiestry - Techniczna Obsługa Orkiestry

     Wymiar etatu: 0,5, praca w systemie zadaniowego czasu pracy

III. Wymagania od kandydatów:

  • zdolności organizacyjne i techniczne,
  • dyspozycyjność  w całej dobie,
  • umiejętność radzenia sobie w warunkach stresujących, pod presją czasu i przy często zmieniających się dyspozycjach,
  • umiejętności interpersonalne.

IV. Dodatkowe wymagania od kandydatów:            

  • mile widziana znajomość pracy i topografii Orkiestry oraz instrumentów;
  • wykształcenie co najmniej średnie (mile widziane wykształcenie muzyczne);
  • mile widziane umiejętność obsługi komputera – pakiet Microsoft Office: Word i Excel;
  • mile widziane doświadczenie na podobnym stanowisku;
  • mile widziana komunikatywna znajomość języka angielskiego.

V.  Zadania wykonywane na stanowisku:

  • Przygotowanie Sal do prób i koncertów (realizowanych również poza siedzibą PFB) przez:
    ustawianie, składanie krzeseł, pulpitów, podestów i instrumentów.

VI. Wymagane dokumenty:

  • CV (z uwzględnieniem przebiegu dotychczasowego zatrudnienia) lub kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • list motywacyjny;
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje;
  • kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy;


  • Informacja dla kandydata dotycząca przetwarzania danych osobowych:
    Na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych (tekst jednolity z 2016 r. Dz.U. Poz. 922 z późn. zm.) informujemy, że:
    1) Administratorem Danych Osobowych jest Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, ul. Ołowianka 1, 80-751 Gdańsk.
    2) Celem zbierania danych osobowych jest przeprowadzenie obecnej rekrutacji oraz podjęcie działań przed zawarciem umowy.
    3) Każda osoba fizyczna, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
    4) Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są przepisy art. 22 (1) Kodeksu Pracy oraz w przypadku dobrowolnego podania innych danych niż wynikających z przepisów prawa zgoda kandydata.


VII. Termin złożenia dokumentów: do dnia
03 czerwca 2018r.


Dokumenty można złożyć:

a) pocztą na adres:

Polska Filharmonia Bałtycka, ul. Ołowianka 1

80-751 Gdańsk (decyduje data stempla pocztowego)

b) na adres e-mail (decyduje data wpływu korespondencji):


Polska Filharmonia Bałtycka w Gdańsku zastrzega sobie możliwość kontaktu

tylko z wybranymi kandydatami.

Kwestionariusz

Oświadczenie

 

Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku
informuje o naborze na stanowisko:
SPECJALISTA DS. PROJEKTÓW FINANSOWYCH
Miejsce pracy: Gdańsk

I. Nazwa i adres jednostki: Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, ul. Ołowianka 1, 80-751 Gdańsk


II. Stanowisko: Specjalista ds. projektów finansowych
Wymiar etatu: 1,0


III. Niezbędne wymagania od kandydatów:
• wykształcenie wyższe,
• co najmniej dwuletni staż pracy na podobnym stanowisku,
• znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych,
• dobra znajomość języka angielskiego,
• znajomość tematyki pozyskiwania funduszy zagranicznych i krajowych,
• udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu i rozliczaniu projektów finansowanych z funduszy zagranicznych i krajowych
• znajomość obsługi programów biurowych i aplikacji pakietu Microsoft Office


IV. Dodatkowe wymagania od kandydatów:
• umiejętność wykorzystywania przepisów w praktyce,
• umiejętność analitycznego myślenia,
• umiejętność radzenia sobie w warunkach stresujących, pod presją czasu i przy często zmieniających się dyspozycjach,
• dokładność i staranność,
• umiejętność pracy w zespole,
• umiejętności interpersonalne, w tym komunikatywność.
• kompetencje językowe – precyzja językowa,
• wysoka kultura osobista,
• doskonała organizacja pracy.


V. Zadania wykonywane na stanowisku:
• współpraca z działami Filharmonii w zakresie przygotowania merytorycznego i programowania finansowego projektu,
• prowadzenie prac związanych z opracowywaniem, wypłacaniem, składaniem oraz rozliczeniem wniosków o dofinansowanie projektów w ramach odpowiednich programów finansujących projekty kulturalne, w zakresie reklamy i sponsoringu oraz inwestycyjne,
• poszukiwanie źródeł finansowania dla projektów,
• opracowywanie, wypełniania oraz składanie wniosków o dofinansowanie powierzonych projektów w ramach odpowiednich programów krajowych i zagranicznych,
• utrzymywanie stałych kontaktów oraz współpraca z instytucjami i urzędami wdrażającymi projektu kulturalne,
• przygotowywanie projektów umów w zakresie powierzonych obowiązków pracowniczych.
VI. Wymagane dokumenty:
• CV(z uwzględnieniem przebiegu dotychczasowego zatrudnienia) lub kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
• list motywacyjny;
• kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje;
• kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy;
• oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji (oświadczenie oraz kwestionariusz osobowy znajdują się na stronie internetowej BIP Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku).

Informacja dla kandydata dotycząca przetwarzania danych osobowych:

Na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych (tekst jednolity z 2016 r. Dz. U. Poz. 922 z późn. zm.) informujemy, że:
1) Administratorem Danych Osobowych jest Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, ul. Ołowianka 1, 80-751 Gdańsk.
2) Celem zbierania danych osobowych jest przeprowadzenie obecnej rekrutacji oraz podjęcie działań przed zawarciem umowy.
3) Każda osoba fizyczna, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
4) Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są przepisy art. 22 (1) Kodeksu Pracy oraz w przypadku dobrowolnego podania innych danych niż wynikających z przepisów prawa zgoda kandydata.

VII. Termin złożenia dokumentów: 03.06.2018 r.

Dokumenty można złożyć: pocztą na adres Polska Filharmonia Bałtycka, ul. Ołowianka 1
80-751 Gdańsk(decyduje data stempla pocztowego) lub na adres e-mail (decyduje data wpływu korespondencji):

Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku zastrzega sobie możliwość kontaktu tylko z wybranymi kandydatami.

Kwestionariusz

Oświadczenie

Szanowni Państwo,
Witam wszystkich w pięknym Mieście Gdańsku, Mieście bogatym w historię i wspaniałe zabytki. Gdańsk to Miasto kultury o bogatym dorobku twórczym minionych epok, którym możemy się chwalić licznie przybywającym, turystom, melomanom i znawcom sztuki. Bardzo cieszę z X jubileuszowej edycji Międzynarodowego Konkursu Muzyki Organowej im. J.P. Sweelincka w Gdańsku i Pasłęku.
Konkurs powstał z mojej inicjatywy ponad 20 lat temu, jest jednym z najstarszych, a na pewno najważniejszych w Polsce i liczących się w Europie konkursów muzycznych tej specjalności. Wszystkie minione lata to współpraca ze znamienitym gronem jurorów, wybitnych reprezentantów ważnych ośrodków muzycznych świata, autorytetów w dziedzinie wykonawstwa muzyki organowej, ale także odkrywanie nowych talentów – artystów wykonawców i pasjonatów muzyki organowej. Dzisiaj oni piękną pracą, w swoich miastach i ojczyznach nie tylko promują bogatą twórczość minionych epok, ale wychowują następne pokolenia artystów muzyków

Wszystkim uczestnikom Konkursu życzę powodzenia, wiele satysfakcji, a Szanownemu Jury owocnej pracy.

Dyrektor Konkursu
Prof. Roman Perucki

 

 

Organizatorzy:
POLSKA FILHARMONIA BAŁTYCKA IM. F. CHOPINA W GDAŃSKU
POMORSKIE STOWARZYSZENIE MUSICA SACRA

PATRONAT HONOROWY
PIOTR GLIŃSKI MINISTER KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
MIECZYSŁAW STRUK MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO
GUSTAW MAREK BRZEZIN MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
PAWEŁ ADAMOWICZ PREZYDENT MIASTA GDAŃSKA

REGULAMIN KONKURSU

1. X Międzynarodowy Konkurs Muzyki Organowej im. J.P. Sweelincka odbędzie się w dniach 20-26/09/2018 roku w Gdańsku i w Pasłęku.

2. W konkursie mogą wziąć udział organiści, którzy w dniu rozpoczęcia konkursu nie ukończyli 32 lat. Z możliwości udziału w konkursie wyłączeni są laureaci I nagrody z poprzednich edycji konkursu.

3. Konkurs jest trzyetapowy. W I etapie konkursu dopuszcza się udział maksymalnie 23 uczestników. Do drugiego etapu przewiduje się zakwalifikowanie nie więcej niż 12 osób, do trzeciego nie więcej niż 5 osób.

4. Program konkursu stanowi załącznik do regulaminu.
Informacje o poszczególnych instrumentach można znaleźć na stronie: www.filharmonia.gda.pl.

5. Przesłuchania konkursowe, otwarte dla publiczności, odbywać się będą w następujących terminach:
I etap:
20-21/09/2018 – Bazylika św. Mikołaja w Gdańsku, Sala Koncertowa Polskiej Filharmonii
Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku
II etap:
23/09/2018 – Kościół św. Bartłomieja w Pasłęku
III etap:
25/09/2018 - Archikatedra w Gdańsku-Oliwie
uroczysty koncert laureatów:
26/09/2018 Sala Koncertowa Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku

6. Kandydaci zgłaszający swój udział w konkursie zobowiązani są do przesłania do dnia 10/05/2018 roku na adres sekretariatu konkursu czytelnie wypełnionej karty zgłoszenia (decyduje data stempla pocztowego).
Do zgłoszenia należy dołączyć:
a) kserokopię dokumentu potwierdzającego datę urodzenia,
b) krótki opis dotychczasowej działalności artystycznej.

Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest wpłacenie na konto Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku (nr: 09 1500 1171 1211 7004 4600 0000 do dnia 10/05/2018 roku wpisowego w wysokości 150zł z dopiskiem „Konkurs Organowy”). Potwierdzenie dokonania wpisowego należy przesłać wraz z kartą zgłoszenia (załącznik do regulaminu).

Kandydaci zakwalifikowani do udziału w konkursie zostaną o tym powiadomieni do dnia 20/05/2018 roku.

Kandydaci niezakwalifikowani do konkursu otrzymają zwrot wpisowego do dnia 30/05/2018. Liczy się data obciążenia rachunku bankowego PFB.

7. Organizatorzy zapewnią uczestnikom zakwaterowanie:
a) na okres trwania I etapu bez wyżywienia,
b) na czas II etapu ze śniadaniem,
c) na czas III etapu ze śniadaniem i obiadokolacją.

Koszty podróży uczestnicy pokrywają we własnym zakresie.

8. Podczas prób i przesłuchań konkursowych Organizatorzy konkursu zapewniają uczestnikom pomoc registratorów. Uczestnik konkursu może na własny koszt przyjechać z własnym registratorem.

9. Każdy uczestnik konkursu ma prawo do 1,5 - godzinnej próby przed I etapem, godzinnej przed II etapem oraz 2 – godzinnej przed III etapem. Dodatkowo organizatorzy zapewniają uczestnikom możliwość ćwiczeń na organach gdańskiej Akademii Muzycznej oraz pianinach i fortepianach w salach prób Polskiej Filharmonii Bałtyckiej.

10. Kolejność przesłuchań zostanie ustalona w dniu otwarcia konkursu poprzez losowanie i będzie obowiązywać do końca konkursu.

11. Pod rygorem dyskwalifikacji uczestnicy w trakcie trwania konkursu nie mogą się kontaktować z jurorami konkursu.

12. Decyzje jury są jawne, ostateczne i niepodważalne.

13. Dla uczestników III etapu konkursu przewiduje się trzy finansowe nagrody główne. Przewidziano również finansową nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu Jana Pieterszoona Sweelincka. Decyzją jury konkursu wszystkie nagrody w konkursie mogą być podzielne.

Dla laureatów przewidziany jest ponadto szereg zaproszeń na koncerty organizowane przez instytucje muzyczne m.in. w ramach Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej w Oliwie oraz w Sali Koncertowej Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku.

14. Laureaci konkursu zobowiązani są wziąć nieodpłatny udział w uroczystym koncercie finałowym. Podczas koncertu obowiązywać będzie program według wskazania jurorów.

15. Organizatorzy konkursu zastrzegają sobie prawo do rejestracji audiowizualnej przesłuchań konkursowych i koncertu laureatów oraz do ich nieodpłatnego wykorzystania.

16. Administratorem danych osobowych jest Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina
w Gdańsku, ulica Ołowianka 1 (80-751). Celem zbierania danych osobowych jest realizacja zadań Organizatora. Dane mogą być przekazywane jedynie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Każda osoba fizyczna, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe w zakresie obowiązujących przepisów prawa, w tym Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, w pozostałym zakresie dobrowolne / art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych /t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 922z późn.zm.

ADRES SEKRETARIATU KONKURSU:

Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku
ul. Ołowianka 1, 80-751 Gdańsk
tel. (+48 58) 323-83-68, fax. (+48 58) 323-83-63
e-mail:
dopiskiem „Konkurs Organowy”

Dyrektor Konkursu – prof. Roman Perucki

Załącznki:

a. program konkursu
b. przesłuchania i próby
c. karta zgłoszeniowa

Attachments:
a. rules of the competition
b. rehearsals and auditions
c. program
d. registration card
 

REGULAMIN KONKURSU EKO-INSTRUMENT


§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE


1. Konkurs jest organizowany pod nazwą KONKURS NA EKO-INSTRUMENT.
2. Organizatorem Konkursu jest Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina, Ołowianka 1, 80-751 Gdańsk.
3. Fundatorem nagród w konkursie jest Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina.
4. Sfotografowane prace konkursowe należy nadsyłać mailowo na adres: w terminie od 21 marca do 20 kwietnia 2018 roku (do godziny 15:00).


§ 2
WARUNKI I ZASADY UCZESTNICTWA W KONKURSIE


1. Uczestnikiem Konkursu może być każdy przedszkolak lub uczeń szkoły podstawowej powyżej 5 roku życia, który:
a) posiada zgodę na udział w konkursie swojego opiekuna prawnego lub nauczyciela prowadzącego,
b) który wykona pracę samodzielnie lub we współpracy z oddziałem szkolnym lub przedszkolnym (do konkursu kwalifikowane są prace samodzielne i grupowe).
2. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest łączne spełnienie następujących warunków:
a) osoba biorąca udział w Konkursie musi posiadać status Uczestnika zgodnie z § 2 pkt 1.,
b) osoba biorąca udział w konkursie musi wykonać zadanie konkursowe, tj. stworzenie Eko-instrumentu. Przez „Eko-instrument” Organizator rozumie stworzony jakąkolwiek techniką (np.: krawiectwo, stolarstwo, malarstwo, techniki mieszane itp.), z użyciem przedmiotów z recyklingu, instrument muzyczny. Projekt winien nawiązywać do ekologii;
c) osoba biorąca udział w konkursie musi podać: aktualny adres e-mail, który posłuży do kontaktu w przypadku zdobycia nagrody, oraz imię, nazwisko, wiek oraz placówkę szkolno-przedszkolną do jakiej uczęszcza,
d) osoba biorąca udział w konkursie akceptuje wszystkie warunki niniejszego Regulaminu,
e) osoba biorąca udział w konkursie oświadcza że jest autorem pracy konkursowej i jego zgłoszenie na Konkurs nie narusza praw osób trzecich,
f) uczestnictwo w Konkursie jest bezpłatne i dobrowolne.


§ 3
NAGRODY


1. Nagrodą w Konkursie są bilety na wybrany koncert edukacyjny lub familijny skierowane do laureatów, którymi mogą być: dzieci przedszkolne lub szkolne, które wykonały pracę indywidualną bądź grupową. Poprzez pracę grupową Organizator rozumie pracę wykonaną poprzez uczniów jednej klasy.
2. Nagrody można wykorzystać do końca 2018 roku.
3. Sposób nagradzania: Organizator przewiduje nagrodzić pierwsze pięć miejsc.
4. Zdobywcami nagród w Konkursie zostaną Uczestnicy, których projekt otrzyma największą ilość głosów na Facebooku Filharmonii Bałtyckiej. Głosowanie odbędzie się w terminie od 21.04. do 26.04.2018r. Ogłoszenie wyników: 27.04.2018r. drogą internetową.
5. Celem zapewnienia prawidłowej organizacji Konkursu, Organizator powołuje komisję konkursową w składzie:
• Specjalista ds. promocji
Klaudia Rogaczewska,
• Pełnomocnik ds. Finansowych
Joanna Baranowska-Jakubczak
• Główny Specjalista ds. Komunikacji PGE Energia Ciepła SA
Katarzyna Dudzin (przewodnicząca komisji)
6. Wszelkie wątpliwości dotyczące zasad Konkursu, interpretacji i postanowień tego Regulaminu rozstrzyga Organizator.
7. Laureaci konkursu zostaną powiadomieni o wygranej drogą mailową – na stronie Filharmonii zostanie zamieszczona informacja o laureatach. Prace laureatów zostaną opublikowane na stronie internetowej Polskiej Filharmonii Bałtyckiej.
8. W celu odebrania nagrody (oraz wyboru koncertu) opiekun klasy bądź prawny winien skontaktować się z kasą biletową PFB w terminie do 30 dni po ogłoszeniu wyników.
9. Organizator nie przewiduje możliwości wysyłki nagrody.
10. Organizator zastrzega sobie prawo do nierozstrzygnięcia Konkursu.

§ 4
OŚWIADCZENIA UCZESTNIKÓW KONKURSU


1. Warunkiem udziału w Konkursie jest podanie przez Uczestnika lub grupy Uczestników Konkursu oraz opiekunów prawnych lub nauczyciela prowadzącego prawdziwych danych osobowych: imienia, nazwiska, wieku, nazwy placówki szkolno-przedszkolnej do jakiej uczęszcza, adresu konta poczty elektronicznej – niezbędnych informacji do celów kontaktowych i weryfikacyjnych podczas przyznawania nagrody.
2. Przystępując do Konkursu i akceptując niniejszy regulamin Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez niego danych osobowych przez Organizatora. Dane będą przetwarzane w celu przeprowadzenia Konkursu (publikacja konkursowej fotografii pracy plastycznej na Facebooku PFB wraz z podpisem: imię, nazwisko, wiek, nazwa placówki szkolno-przedszkolnej) oraz w związku z wydaniem nagrody.
3. Każdy autor oświadcza i potwierdza, że:
a. akceptuje wszystkie warunki określone w niniejszym regulaminie,
b. wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie swoich danych osobowych wyłącznie na potrzeby Konkursu, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r., poz. 922), w tym publikacja konkursowej fotografii pracy plastycznej na Facebooku PFB wraz z podpisem: imię, nazwisko, wiek, nazwa placówki szkolno-przedszkolnej oraz w związku z wydaniem nagrody,
c. zgłoszona praca konkursowa do Konkursu została wykonana osobiście,
d. praca konkursowa zgłoszona do Konkursu nie narusza żadnych praw osób trzecich, w szczególności jakichkolwiek praw własności intelektualnej, w tym praw autorskich,
e. praca konkursowa zgłoszona do Konkursu nie zawiera żadnych treści sprzecznych z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami.

§ 5
PRAWA AUTORSKIE


1. Każdy autor, składając pracę konkursową, oświadcza, że przysługują mu osobiste i majątkowe prawa autorskie do zgłoszonej pracy.
2. W przypadku, gdy praca konkursowa powstała we współautorstwie, autor zgłaszający oświadcza, że jest umocowany przez pozostałych współautorów do dokonania zgłoszenia pracy do Konkursu. Autor, który zgłosił pracę konkursową bez zgody właściciela autorskich praw majątkowych lub umocowania pozostałych współautorów albo z przekroczeniem takiego umocowania, jest odpowiedzialny wobec Organizatora Konkursu z tytułu wszelkich zgłoszonych roszczeń.
3. Organizator nie może, bez zgody autorów, dokonywać zmian na pracy konkursowej, chyba że zmiany te są spowodowane oczywistą koniecznością, a autorzy nie mieliby słusznej podstawy im się sprzeciwić (art. 49, ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dz.U. z 2006 r., nr 90, poz. 631 z późniejszymi zmianami).
4. Organizator zobowiązuje się do poszanowania autorskich praw osobistych autorów, w szczególności do oznaczenia prac konkursowych ich nazwiskami lub pseudonimami.
5. Z chwilą rozstrzygnięcia Konkursu autorzy nagrodzonych prac konkursowych udzielają Organizatorowi niewyłącznej, zbywalnej (z prawem do sublicencji), bez ograniczeń terytorialnych, bezpłatnej licencji obejmującej prawo do wykorzystania prac konkursowych poprzez:
a. używanie i wykorzystanie w działalności statutowej oraz wszelkiej innej działalności promocyjnej, reklamowej oraz informacyjnej dotyczącej własności intelektualnej,
b. utrwalanie i zwielokrotnianie pracy konkursowej – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
c. zwielokrotnianie poprzez dokonywanie zapisu na nośnikach elektronicznych,
d. publiczne wystawianie i wyświetlanie na wszelkich imprezach otwartych i zamkniętych,
e. rozpowszechnianie prac konkursowych poprzez wprowadzanie do obrotu, użyczenie, najem, wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnienie pracy konkursowej w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
f. wydawanie i rozpowszechnianie we wszelkich materiałach promocyjnych, informacyjnych, wydawniczych i innych z wykorzystaniem prac konkursowych,
g. umieszczanie w Internecie.
6. Laureat Konkursu zobowiązany jest potwierdzić udzielenie licencji w formie pisemnej.
7. Autorzy nagrodzonych prac konkursowych dokonają przeniesienia na Organizatora własności oryginalnych egzemplarzy tych prac.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE


1. Organizator ma prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Konkursie. Dotyczy to w szczególności zmian terminów poszczególnych czynności konkursowych. Zmieniony Regulamin obowiązuje od czasu opublikowania go na stronie www.filharmonia.gda.pl.
2. Organizator zastrzega sobie prawo do unieważnienia Konkursu, w szczególności w przypadku:
a. gdy nie wpłynie żadna praca konkursowa,
b. gdy żadna praca konkursowa nie spełni warunków niniejszego regulaminu,
c. niezadowalającego poziomu artystycznego prac konkursowych zgłoszonych do Konkursu.

 

Główny Sponsor PFB i Mecenas Kultury

logo PGE Energia Ciepła SA poziom RGB