logotype

Repertuar

Poprzedni miesiąc Poprzedni dzień Następny dzień Następny miesiąc
Rok Miesiąc Do miesiąca

RECITAL W RAMACH GDAŃSKIEJ JESIENI PIANISTYCZNEJ


Niedziela, 19. listopad 2017, 18:00
Sala Kameralna na Ołowiance
 Bilety w cenie  10-45zł
KUP BILET 
 Gdańska Jesień Pianistyczna, Recital fortepianowy

RECITAL W RAMACH GDAŃSKIEJ JESIENI PIANISTYCZNEJ

Tobias Koch - fortepian

Program:

Mazurek As-dur op. 7 nr 4
Impromptu As-dur op. 29
3 Etiudy z op. 25: As-dur nr 1, f-moll nr 2, cis-moll nr 7
2 Nokturny op. 27 : cis-moll nr 1, Des dur nr 2
Berceuse Des-dur op. 57
Grand Valse brillant Es-dur op. 18
Preludium E-dur op. 28 nr 9
Nokturn H-dur op. 62 nr 1
Preludium cis-moll op. 45
Ballada A-s-dur op. 47
3 Mazurki z op. 7: B-dur nr 1, a-moll nr2, f-moll nr.3,
2 Mazurki z op. 59: a-moll nr 1, fis – moll nr3
3 Walce op. 64: Des-dur nr 1, cis-moll nr 2, As-dur nr 3

Fortepian Broadwood 1849 

OSTATNI KONCERT CHOPINA to rekonstruncja jedynego recitalu Chopina, będącego jednocześnie jego ostatnim koncertem publicznym (Edyndburg, 4 października 1848). Artysta wykona je na specjanie sprowadzonym fortepianie Broadwood z 1849 roku.

 

Bilety dostępne w cenie 10-45 zł
Karnety dostępne w kasach PFB

1.png

Tobias Koch za swoje muzyczne credo przyjął poszukiwanie istoty dźwięku połączone z radością odkrywania i otwartością na różnorodne doświadczenia. Jest jednym z najwszechstronniejszych i najwybitniejszych muzyków swojej generacji, zafascynowanym wyrazowymi możliwościami instrumentów historycznych, takich jak: klawesyn, klawikord, fortepian tangentowy, wczesne fortepiano, orfika, organy, fortepian pedałowy i romantyczny fortepian. Jest uważany za jednego z czołowych specjalistów w zakresie romantycznej praktyki wykonawczej. Zyskał międzynarodowe uznanie dzięki pionierskiemu nagraniu kompletu dzieł fortepianowych Schumanna: „Zainspirowany i inspirujący od pierwszej chwili: Tobias Koch gra Schumanna w sposób w jaki powinien być on wykonywany aby oddać sprawiedliwość kompozytorowi: rewolucyjnie, romantycznie, z techniczną błyskotliwością, emocjonalnie bez śladu przesadnej słodyczy i pretensjonalności. Koch swoją grą wyczarowuje muzyczne obrazy, które pojawiają się w mgnieniu oka by rozwiać się za chwilę. Ta gra porywa, przemieniając każdy takt w nowe doświadczenie.” (Radio Niemieckie MDR Figaro).


Tobias Koch próbuje być najmniej wyspecjalizowanym specjalistą. Nieustannie stara się przydawać wykonywanej muzyce żywych kolorów za pomocą instrumentów klawiszowych najbardziej odpowiednich do repertuaru od Orlando Gibbonsa do Karlheinza Stockhausena. Występuje w całej Europie jako solista, kameralista, akompaniator. Jest zapraszany do udziału w najważniejszych festiwalach muzycznych organizowanych m.in. w Schlezwiku-Holsztynie, Verbier, Ludwigsburgu (Schlossfestspiele), Rheingau, Bonn (Beethoven Festival), Düsseldorfie (Schumannfestival), Lipsku (Mendelssohn Festival). W 2013 r. artysta zadebiutował na festiwalu „Chopin i jego Europa” wykonując z wielką pasją i wrażliwością XIX-wieczną muzykę polską, co zostało utrwalone w postaci płyty CD.


Tobias Koch czerpał swoje artystyczne inspiracje kształcąc się w Niemczech, Austrii i Belgii u takich artystów jak: David Levine, Roberto Szidon, Walter Kamper, Claire Chevallier oraz Jos van Immerseel. Jest laureatem nagrody muzycznej przyznanej przez miasto Düsseldorf. Jako kameralista występuje z Andreasem Staierem, Gottfriedem von der Goltzem, Joshuą Bellem, Stevenem Isserlisem, Markusem Schäferem i Friederem Berniusem. Współpracuje ściśle z budowniczymi i konserwatorami instrumentów jak również z najsłynniejszymi kolekcjami i największymi muzeami instrumentów.


Jest wykładowcą w Robert Schumann Hochschule w Düsseldorfie oraz uczelni w Verbier i Montepulciano. Wziął udział w ponad 250 produkcjach radiowych i telewizyjnych. Artysta posiada w swoim dorobku ponad 25 płyt CD z interpretacjami dzieł Mozarta, Beethovena, Mendelssohna, Burgmüllera, Schumanna, Chopina, Liszta, Hillera, Wagnera, i Brahmsa. Koch jest również autorem wielu publikacji poruszających zagadnienia związane z praktyką wykonawczą. Występuje wyłącznie na autentycznych instrumentach historycznych.

Projekt dofinansowany ze środków Miasta Gdańska.

gdansk miasto wolnosci

 
 

Wróć