logotype
December 2019
M T W T F S S
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
   Download poster - October
 
BUY TICKET

 

 

Strategic Sponsor PFB

energa



Main Sponsor of PFB 
Patron of Culture

logo PGE Energia Ciepa SA pionCMYK 1

Concert series

See by year See by month See by week See Today Search Jump to month

MUZYKA W ZABYTKACH STAREGO GDAŃSKA


Tuesday, 02/08/2016, 19:00
To Saturday, 06/08/2016
Cenralne Muzeum Morskie, ul. Ołowianka 9-13
 Tickets price  
BUY TICKET 
 Music in monuments of the Old Gdańsk

wyrzykowski jarek kasperczyk

Od kilku lat gdańszczanie i turyści odwiedzający Gdańsk mają okazję uczestniczyć w muzycznych spotkaniach w historycznych obiektach grodu nad Motławą dzięki cyklowi koncertów Muzyka w Zabytkach Starego Gdańska. Koncerty są poprzedzone historycznymi prelekcjami Aleksanda Masłowskiego.


Boreas Ensamble w składzie:
Jarosław Wyrzykowski obój barokowy, barokowy obój d’amore
Alicja Pietrykowska flet traverso
Natalia Kasperczyk wiolonczela barokowa
Hanna Dys pozytyw

Program:
Telemann, Janittsch, Graun, Quantz

Hanna Dys - absolwentka Liceum Muzycznego w Koszalinie, w klasie organów Bogdana Narlocha, gdańskiej Akademii Muzycznej na Wydziale Instrumentalnym, w klasie organów Prof. Romana Peruckiego (2001) oraz Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu, w klasie organów Prof. Wolfganga Zerera (2003). Doskonaliła swe umiejętności na studiach podyplomowych (Konzertexamen)w hamburskiej uczelni pod kierunkiem Prof. Wolfganga Zerera i Profesora Pietera van Dijka, uzyskując w 2007 roku dyplom z wyróżnieniem. Wielokrotna stypendystka DAAD, Otto Stötterau – Stiftung, Brahms Stiftung. Laureatka Międzynarodowego Konkursu Organowego w Rumi (1999), półfinalistka Międzynarodowego Konkursu Organowego we Freibergu (2003). Koncertowala w Polsce, Niemczech ,w Holandii, Finlandii, na Węgrzech, we Włoszech i in. Odbyła kursy mistrzowskie m. in. u Prof. J. Laukvika, Prof. L. Ghielmi, Prof. O. Latry, Prof. E. Lebrun. Obecnie pracuje na stanowisku asystentki w gdańskiej Akademii Muzycznej oraz prowadzi klasę organów w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. w Gdańsku. Prezentuje organy Katedry Oliwskiej.

Jarosław Wyrzykowski – urodzony w 1978 roku, edukację muzyczną rozpoczynał w Gdyni pod kierunkiem mgr Jolanty Kowalczyk, od początku poświęcając się grze na oboju. W 2003r. ukończył Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie prof. Józefa Raatza. Już jako student drugiego roku intensywnie udzielał się w orkiestrze Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, gdzie od 2003 roku jest na stałe zatrudniony jako pierwszy oboista. Jest często zapraszany do współpracy także przez inne orkiestry. Wielokrotnie brał udział w nagraniach i transmisjach pod kierownictwem takich sław jak chociażby Sir Neville Marriner, Maxim Vengerov, Jerzy Maksymiuk. Obecnie zgłębia również tajniki gry na oboju barokowym, pod kierunkiem wybitnego wirtuoza tego instrumentu, Franka de Bruine.
Jako solista koncertował między innymi z orkiestrą Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, Hanzeatycką Orkiestrą Kameralną, oraz z Polską Filharmonią Kameralną Wojciecha Rajskiego w Sopocie. Współpracował i występował ze ścisłą elitą europejskich oboistów – Albrechtem Mayerem, Malcolmem Messiterem, Gregorem Wittem, Tytusem Wojnowiczem.Chętnie sięga do repertuaru barokowego i wykorzystuje subtelne brzmienie oboju d’amore biorąc udział w licznych koncertach muzyki kameralnej. Oprócz wykonywania klasycznych kompozycji obojowych w wolnym czasie tworzy także własne aranżacje i opracowania przebojów muzyki klasycznej, filmowej a także rozrywkowej. Śmiało angażuje się w projekty muzyczne spoza nurtu klasycznego, dzięki czemu dzielił już estradę z artystami takimi jak: Bobby Mc Ferrin, Wayne Shorter, Jose Torres, Nigel Kennedy, Jean Michel Jarre, Marcus Miller, Trilok Gurtu, Ian Gillam, Grzegorz Turnau, Leszek Możdzer, Henryk Miśkiewicz, Adam Sztaba, Edyta Górniak, Zakopower i wielu innych.

Alicja Pietrykowska urodziła się w Warszawie. Swoją muzyczną edukacje zaczęła w wieku 9 lat. Uczęszczała do Szkoły Muzycznej Pierwszego Stopnia im. Juliusza Zarembskiego w Warszawie, gdzie uczyła się grać na skrzypcach i flecie poprzecznym. Swoją naukę kontynuowała w klasie fletu Marcina Kamińskiego w Szkole Muzycznej Drugiego Stopnia im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W 2009r., w tej samej szkole drugiego stopnia rozpoczęła naukę gry na flecie traverso w klasie Michaliny Jaxa-Stencel. Alicja studiowała flet taverso w klasie Michaela Schmidt-Casdorffa w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, uzyskując dyplom w 2014r.
Alicja uczestniczła w wielu międzynarodowych kursach muzyki dawnej takich jak Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej (2009-2012), Międzynarodowa Letnia Szkoła Muzyki Dawnej w Lidzbarku Warmińskim (2012), X oraz XII Forum Muzyki Dawnej na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2012, 2014), Letnia Szkoła Muzyki Barokowej Aestas musica w Varaždin, Chorwacji (2013), Seminarium Improwizacji z The Scroll Ensemble w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy (2013), 29th Międzynarodowa Akademia Haendlowska w Karlsruhe, Niemczech (2014). Koncertuje z różnymi zespołami między innymi z Musica Humana oraz La Musique Authentique.

Natalia Kasperczyk - naukę gry na wiolonczeli rozpoczęła w wieku 12 lat w Państwowej Szkole Muzycznej I Stopnia im. F.Chopina w Będzinie w klasie mgr K. Maliszewskiej. Od 14 roku życia edukację muzyczną kontynuowała w Państwowej Szkole Muzycznej St. Podstawowego i Licealnego im. F. Chopina w Bytomiu w klasie mgr B. Krzanowskiej. Studiowała w Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku w klasie Prof. K. Sperskiego i ad. T. Samerka oraz w Akademii Muzycznej im. K.Lipińskiego we Wrocławiu w klasie wiolonczeli barokowej J.Thiela. Od października b.r. rozpocznie studia pod kierunkiem wybitnego pedagoga Uniwersität der Künste w Berlinie, M. Möllenbecka. W trakcie całej swojej edukacji muzycznej z powodzeniem brała udział w wielu krajowych oraz międzynarodowych konkursach wiolonczelowych, a także w kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych wiolonczelistów jak A. Bauer, T. Strahl, P. Głombik, K. Michalik, N. Schmitd, S. Popow, J. Thiel, M. Möllenbeck. Jeszcze na studiach rozpoczęła współpracę z Polską Filharmonią Bałtycką im.F.Chopina w Gdańsku, Państową Operą Bałtycką w Gdańsku oraz Gdyńską Orkiestrą Kameralną Sinfonia Nordica, gdzie od 2008r. została prowadzącą sekcji basowej, z zespołem tym występowała również jako solistka (koncert potrójny A.Vivaldiego).
W 2008 r. wraz z solistami Polskiej Filharmonii Bałtyckiej oraz Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot założyła zespół kameralny oboe4strings.3cityproject, z którym występowała na cyklach koncertów kameralnych na terenie trójmiasta oraz na zagranicznych festiwalach (Macedonia).Jest wiolonczelistką kwartetu Gdyńskiej Orkiestry Kameralnej Sinfonia Nordica. Współpracuje również z zagranicznymi zespołami muzyki dawnej.

Aleksander Masłowski - z wykształcenia prawnik, z zamiłowania historyk, autor wykładów monograficznych, felietonów i opracowań z zakresu historii Gdańska, stały współpracownik m.in. Gdańskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, przewodnik miejski specjalizujący się w historii dzielnic Gdańska od sześciu lat prowadzący spacery dla mieszkańców, w których biorą udział setki uczestników; tłumacz XIX-wiecznej gdańskiej literatury - w ramach projektu "Gdańsk XIX" współtworzy serię wydawniczą obejmującą polskie przekłady ważnych dla historii Gdańska dzieł napisanych w języku niemieckim; tropiciel miejskich mitów i badacz historii szczegółowej; twórca portalu Akademia Rzygaczy, skupiającego niegdyś grono amatorskich badaczy historii Gdańska.

Wstęp wolny

Projekt dofinansowany ze środków Miasta Gdańska.

 

 
 

Back