logotype
December 2019
M T W T F S S
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
   Download poster - October
 
BUY TICKET

 

 

Strategic Sponsor PFB

energa



Main Sponsor of PFB 
Patron of Culture

logo PGE Energia Ciepa SA pionCMYK 1

Concert series

See by year See by month See by week See Today Search Jump to month

MUZYKA W ZABYTKACH STAREGO GDAŃSKA


Wednesday, 10/08/2016, 19:30
Kościół św. Elżbiety, ul. Elżbietańska 1
 Tickets price  
BUY TICKET 
 Music in monuments of the Old Gdańsk

Od kilku lat gdańszczanie i turyści odwiedzający Gdańsk mają okazję uczestniczyć w muzycznych spotkaniach w historycznych obiektach grodu nad Motławą dzięki cyklowi koncertów Muzyka w Zabytkach Starego Gdańska. Koncerty są poprzedzone historycznymi prelekcjami Aleksanda Masłowskiego.


Janusz Szadowiak
trąbka
oraz Kwintet Filharmoników Gdańskich w składzie:
Anna Bona
skrzypce
Piotr Kwaśny
skrzypce
Sławomir Iwaniak
altówka
Wioletta Jakimcio
wiolonczela
Jadwiga Moskal
kontrabas

Program:
M.A.Charpentier
Preludium z Te Deum

J.S.Bach
Chorał
Suita orkiestrowa nr 3 BWV 1068
Ouverture
Air
Gavotte I
Gavotte II
Bouree
Gigue

P.Czajkowski
Andan Cantabile

T.Kassak
3 Melodie:
Ballada, Chorał, Serenada

L.Anderson
Jazz Pizzicato
Jazz Legato
Plink , Plank, Plunk

A.Arutiunian
Elegia

E.Morricone
Obój Gabryela

Janusz Szadowiak - od 1974 roku jest pierwszym trębaczem - solistą Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku.
Studiował w klasie trąbki prof.
R. Reydycha w Wyższej Szkole Muzycznej w Gdańsku.
Jest zdobywcą II nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Trębaczy (1977). Brał udział w kursie mistrzowskim w Weimarze w klasie trąbki Ludwika Güttlera, koncertował jako solista w Danii, Hiszpanii, Holandii i Niemczech.
W repertuarze posiada kompozycje na trąbkę, trąbkę piccolo i flugelhorn.Od 1979 r. jest członkiem The Gdańsk Philharmonic Brass, z którym koncertował w Austrii, Bułgarii, Niemczech, Szwecji i Włoszech. Z zespołem tym nagrywa dla Polskiego Radia i Telewizji. Wraz z zespołem bierze udział w projekcie „OLO WALICKI METALLA PRETIOSA” (prawykonanie projektu odbyło się 45.FESTIWALU JAZZ JAMBOREE w r. 2003 w składzie Olo Walicki – kontrabas, Leszek Możdżer – fortepian, Maurice de Martin – perkusja).
Dokonał polskich prawykonań wielu utworów na trąbkę i orkiestrę, m.in.:
Koncertu na trąbkę, orkiestrę smyczkową i perkusję (Łomżyńska Orkiestra Kameralna pod dyrekcją T. Chachaja, 2001) J. Daetwylera, 3 Melodii Tadeusza Kassaka, Elegy Alexandra Arutiuniana (Płocka Orkiestra Symfoniczna pod dyrekcją M. Dworzyńskiego, 2004).

Anna Bona - jest absolwentką Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie skrzypiec prof. Krystyny Jureckiej.
Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich, kształcąc zarówno warsztat solistyczny jak i kameralny.
Stypendystka Marszałka Województwa Pomorskiego i Klubu Rotary. Już w trakcie studiów współpracowała z zawodowymi orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi zespołami oraz
z Teatrem Wybrzeże w Gdańsku. Doświadczenie pedagogiczne w pracy z dziećmi i dorosłymi zdobywała w rozmaitych trójmiejskich szkołach muzycznych. Od 2007 roku jest członkiem orkiestry Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, z którą występuje na najważniejszych scenach koncertowych Polski, Europy i Azji.

Piotr Kwaśny - urodził się w 1979 r. w Krakowie. Dzięki stypendiom ukończył Curtis Institute of Music w Filadelfii w Stanach Zjednoczonych (prof. Yumi Scott i prof. Ida Kavafian) oraz Musikhochschule w Lubece w Niemczech u prof. Shmuela Ashkenasiego. W uczelni tej ukończył również studia podyplomowe w klasie prof. Wilfrieda Laatza. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi gdzie dyplom uzyskał pod kierunkiem prof. Iwony Wojciechowskiej.
Kameralistykę studiował m.in. w Filadelfii u Petera Wiley (Trio Beaux Arts), Michaela Tree (Kwartet Guarneri) i Josepha Silversteina (Boston Symphony) oraz w Lubece u Waltera Levina (Kwartet LaSalle). Od września 2014 r. jest zaangażowany w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku.
Stale współpracuje z pianistą Michałem Drewnowskim oraz założonym przez niego zespołem New Art Chamber Soloists, jako I skrzypek.
Brał udział w festiwalach muzycznych Schleswig-Holstein, Montpellier, w Festiwalach Brahmsowskich w Lubece oraz w Festiwalu Chopin nad Nettą. Był stypendystą Fundacji Ewy Czeszejko-Sochackiej, a w latach 2003-07 Fundacji Oscara i Very Ritter w Hamburgu.
Uczestniczył w kursach mistrzowskich u Schlomo Mintza i Eduarda Gracha w Izraelu, Thomasa Brandisa (Berliner Philharmoniker) w Niemczech oraz w kursie kameralistyki pod kierunkiem Shmuela Ashkenasiego (Kwartet Vermeer) w Holandii.

Sławomir Iwaniak - absolwent Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Flamandzkiego Konserwatoriumw Antwerpii. Współpracował m.in z Orkiestrą Symfoniczną Flamandzkiego Królewskiego Konserwatorium (miejsce solowe) Orkiestrą Symfoniczną w Brukseli (miejsce solowe), Orkiestrą Kameralną "Sebastian Strings" w Brukseli, Polską Fiharmonią Bałtycką, Orkiestrą Kameralną Hanseatica, Flamandzką Radiową Orkiestrą Symfoniczną.
Brał udział w międzynarodowej trasie koncertowej z kwartetem Polonia String Quartet. Na stałe związany z Polską Fiharmonią Sinfonia Baltica w Słupsku.

Wioletta Jakimcio - kończyła Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie wiolonczeli prof. R. Sucheckiego.
Swoje umiejętności doskonaliła na licznych seminariach i kursach mistrzowskich pod przewodnictwem znakomitych muzyków – kameralistów, tj.: P. Leisegang, R. Jabłoński, M. Jankovici, M. Czajkowska.
Q 1996 r. była uczestniczka gdańskich warsztatów Współczesnej Muzyki kameralnej z udziałem P. Mefeno i E. Sikory.
Podczas licznych tourne zagranicznych koncertowała w Holandii, Niemczech, Szwajcarii.
Współpracuje również z wieloma orkiestrami na terenie całego kraju.

Aleksander Masłowski - z wykształcenia prawnik, z zamiłowania historyk, autor wykładów monograficznych, felietonów i opracowań z zakresu historii Gdańska, stały współpracownik m.in. Gdańskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, przewodnik miejski specjalizujący się w historii dzielnic Gdańska od sześciu lat prowadzący spacery dla mieszkańców, w których biorą udział setki uczestników; tłumacz XIX-wiecznej gdańskiej literatury - w ramach projektu "Gdańsk XIX" współtworzy serię wydawniczą obejmującą polskie przekłady ważnych dla historii Gdańska dzieł napisanych w języku niemieckim; tropiciel miejskich mitów i badacz historii szczegółowej; twórca portalu Akademia Rzygaczy, skupiającego niegdyś grono amatorskich badaczy historii Gdańska.

Wstęp wolny

Projekt dofinansowany ze środków Miasta Gdańska.

 
 

Back