logotype
sierpień 2020
P W Ś C Pt S N
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
   
 
KUP BILET
 

 

Sponsor Strategiczny PFB

energa

 

Główny Sponsor PFB
Mecenas Kultury

logo PGE Energia Ciepa SA pionCMYK 1

Festiwale

Poprzedni miesiąc Poprzedni dzień Następny dzień Następny miesiąc
Rok Miesiąc Do miesiąca

15. Międzynarodowy Letni Festiwal Muzyczny „Słowo i muzyka u Jezuitów”


Sobota, 11/07/2020, 20:00
Kościół św. Ignacego Loyoli w Jastrzębiej Górze
 

Bilety w cenie  

 Międzynarodowy Letni Festiwal Muzyczny "Słowo i muzyka u Jezuitów" w Jastrzębiej Górze

Błażej Musiałczyk - organy
Małgorzata Rocławska - sopran

Program:
Jan Sebastian Bach – Piece d’orgue BWV 572
Jan Sebastian Bach – Nun komm der heiden Heiland BWV 659
Jan Sebastian Bach – Aria z Pasji wg św. Mateusza Aus liebe will mein Heiland sterben
Gabriel Fauré – Pie Jesu
Marian Sawa – Magnificat na sopran i organy
Josef G. Rheinberger – Cantilene z Sonaty nr 11 d-moll op. 148
Gabriel Fauré - Après un rêve op. 7 nr 1 
Mieczysław Surzyński – Improwizacje nt. Święty Boże
Ludomir Różycki – Aria z opery Beatrix Cenci Po cierpieniach spokój wraca
Sergiusz Rachmaninow - Wokaliza

Wstęp wolny

 

Błażej Musiałczyk

Pochodzi z Sieradza. Na stałe związany z Gdańskiem, gdzie od 2006 roku pełni funkcję organisty Archikatedry Oliwskiej jak również prezentera znajdujących się tam, słynnych na całym świecie organów. W latach 2010-2015 pełnił funkcję dyrygenta chóru Gdańskiego Seminarium Duchownego. Zajmuje się również działalnością pedagogiczną, prowadząc klasę organów w Szkole Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Gdańsku - Wrzeszczu. Błażej Musiałczyk jest dyrektorem artystycznym Letniego Festiwalu Muzyki Organowej w Tucholi oraz prezesem Fundacji Centrum Rozwoju Sztuki.
Na stałe współpracuje ze znakomitym trębaczem - Pawłem Huliszem, z którym koncertuje na wielu festiwalach muzyki organowej i kameralnej, wykonując repertuar począwszy od muzyki renesansowej po współczesną.
Naukę gry na organach rozpoczął w Salezjanskim Liceum Muzycznym w Lutomiersku, kontynuującego tradycję słynnej szkoły organistowskiej w Przemyślu.
Studia rozpoczął w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy pod kierunkiem prof. Piotra Grajtera i prof, Radosława Marca. Naukę kontynuował w klasie organów prof. Romana Peruckiego w Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie w roku 2005 został laureatem III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Organowej w Rumi. Uczelnie ukończył, uzyskując dyplom w roku 2008. W roku 2010 ukończył Podyplomowe Studium Chórmistrzowskie w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Umiejętności gry doskonalił na wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych przez wybitnych pedagogów  takich jak Olivier Latry, Peter van Dijk, Bruno Oberhammer, Wolfgang Deutsch, Jose Enrique Ayarra Jarne, Jaroslav Tuma, Julian Gembalski oraz Pierre Pincemaille i Wolfgang Seifen( improwizacja organowa). W roku 2006 wziął udział w nagraniu płyty "Wielkie organy Archikatedry w Gdańsku-Oliwie" która została nominowana do nagrody Fryderyka, a następnie uzyskała status złotej płyty. Posiada na swoim koncie nagrania dla radia i telewizji. Koncertuje jako solista i kameralista.

Małgorzata Rocławska

Edukację muzyczną rozpoczęła w rodzinnym Wejherowie, w Państwowej Szkole Muzycznej im. Fr. Chopina. Studentka I roku studiów II stopnia Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie śpiewu solowego prof. zw. dr hab. Ryszarda Minkiewicza Gdańsku. W roku 2016 rozpoczęła studia wokalne o specjalności Master Konzertgesang w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie, w klasie śpiewu solowego Carmen Mammoser (Erasmus). Od 2017 roku kontunuuje studia wokalne o specjalności Master Oper na tejże uczelni w klasie śpiewu solowego Prof. Ulrike Sonntag. Umiejętności doskonali na wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez znakomitych pedagogów m.in. Barbarę Frittoli, Bo Skovhusa, Helenę Łazarską, Robavsa Matjaža, Margreet Honig, Marcel’a Bonee, Olgę Pasiecznik.
Artystce bliska jest twórczość zarówno operowa jak i oratoryjno – kantatowa. Pomimo młodego wieku ma na swoim koncie wiele przedsięwzięć artystycznych, w których z powodzeniem wykonywała partie sopranowe w takich dziełach, jak: Msza Koronacyjna W.A. Mozarta, Oratoria: Mesjasz oraz Belshazzar G.F. Haendla, kantaty: Wer da gläubet und getauft wird BWV 37, Gott fähret auf mit Jauchzen BWV 43, Lobet Gott in seinen Reichen BWV 11 J. S. Bacha; Petite messe solenelle G. Rossiniego, Magnificat R. Ruttera oraz II Symfonia G. Mahlera.
W 2018 roku Małgorzata Rocławska zadebiutowała jako Greta Fiorentino w produkcji Street Scene Kurta Weilla na des08/07lhelma Theater w Stuttgarcie, w styczniu 2019 roku kreowała rolę Fiordiligi w operze Cosi fan tutte W. A. Mozarta również w Wilhelma Theater Stuttgart. W maju 2019 roku młoda sopranistka wystąpiła we współczesnym dziele Hansa Wernera Henze Elegie für junge Liebende jako Elisabeth Zimmer.
Małgorzata Rocławska jest laureatką I wyróżnienia oraz nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie utworu Ludomira Różyckiego na XV Międzyuczelnianym Konkursie Wokalnym „W kręgu słowiańskiej muzyki wokalnej” w Katowicach. W roku 2016 otrzymała III nagrodę na VIII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym Impressio Art w Sopocie.
Współpracowała m.in. z Elbipolis Barockorchester Hamburg, Philharmonie Baden-Baden, Würrtembergische Philharmonie Reutlingen, Operą Bałtycką w Gdańsku, orkiestrą Sinfonietta Pomerania, Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Orkiestrą Kameralną Capella Bydgostiensis, Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie oraz chórem mieszanym Cantores Veiherovienses. Efektem współpracy International Choir Academy Lübeck są międzynarodowe projekty wokalno – instrumentalne oraz nagrana płyta z utworami J. Brahmsa (Zigeunerlieder, Quartette op.92), R. Schumanna (Zigeunerleben, Spanischen Liederspiel) i A. Dvoraka (Mährische Lieder).
Małgorzata Rocławska współpracowała ze znakomitymi reżyserami takimi jak: Olivier Tambosi, Bernd Mottl, Kornelia Repschläger oraz dyrygentami, m.in.: Christianem Capocaccia, Pavlem Baleffem, Richardem Wienem, Rasmusem Baumannem, Rolfem Beckiem, Bernhardem Epsteinem, Przemysławem Stanisławskim, Markiem Rocławskim, Tadeuszem Kozłowskim oraz Kai Bumannem.
Koncertuje obecnie z organistą Bazyliki archikatedralnej w Gdańsku – Oliwie, Błażejem Musiałczykiem.
W dorobku posiada nagrania radiowe, telewizyjne, a także płytowe. W 2015 r. wzięła udział w nagraniu płyty promującej twórczość gdańskich kompozytorów. Artystka wykonała Stabat Mater na sopran i orkiestrę smyczkową A. Dziadka. W czasie studiów wykonywała wiele utworów z gatunku muzyki dawnej (m.in. renesansowe madrygały; Bernardino Borlasca – koncert muzyki dawnego Gdańska, promocja serii wydawniczej Theasurus Musicae Gedanensis) oraz współczesnej m.in.: Mur T. Dixy oraz Pneuma K. Olczaka. Ten ostatni utwór został wykonany podczas koncertu inaugurującego cykl „Nowa muzyka w starym ratuszu” poświęconemu współczesnej polskiej muzyce elektroakustycznej.

 

Belka Jastrzebia 2020

 
 
 
 

Wróć