logotype
sierpień 2020
P W Ś C Pt S N
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
   
 
KUP BILET
 

 

Sponsor Strategiczny PFB

energa

 

Główny Sponsor PFB
Mecenas Kultury

logo PGE Energia Ciepa SA pionCMYK 1

Festiwale

Poprzedni miesiąc Poprzedni dzień Następny dzień Następny miesiąc
Rok Miesiąc Do miesiąca

15. Cysterskie Lato Muzyczne


Niedziela, 02/08/2020, 20:30
Kościół Zwiastowania Pana w Żarnowcu
 

Bilety w cenie  

 Cysterskie Lato Muzyczne w Żarnowcu

Andrzej Chorosiński - organy
Adela Czaplewska - viola da gamba
Bartosz Kokosza - wiolonczela barokowa

Program:
Jan Sebastian Bach/Antonio Vivaldi - Koncert a-moll BWV 593 (Allegro-Adagio-Allegro)
Johann Gottlieb Graun - Sonata C-dur na violę da gamba i basso continuo (I. Adagio)
Carl Heinrich Graun - Sonata C-dur na wiolonczelę i basso continuo (Largo - Poco Allegro - Allegretto)
César Franck - Andantino g-moll
Christoph Schaffrath - Duetto Poco (Allegro-Adagio-Allegro)
Ludwig van Beethoven - Preludium we wszystkich tonacjach
Johann Ch. H. Rinck - Koncert F-dur (Allegro-recitativo-rondo)

Wstęp wolny

 

Andrzej Chorosiński

Naukę gry na organach rozpoczął, w klasie prof. Stanisława Mozdzonka, w Liceum Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, które ukończył z wyróżnieniem w 1967 roku. W tym samym roku rozpoczął studia w warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie organów Feliksa Rączkowskiego, ukończone z wyróżnieniem w 1972 roku. W latach 1969-1974 odbył studia kompozytorskie pod kierunkiem Tadeusza Paciorkiewicza.
W 1972 roku uczestniczył w kursie mistrzowskim prowadzonym przez Floor Peetersa w Belgii. W tym samym roku otrzymał nagrodę specjalną na konkursie improwizacji organowej w Kilonii.
Koncertował niemal we wszystkich krajach Europy, a także w Izraelu, USA, Kanadzie, Korei Południowej i Japonii. Występował w tak renomowanych miejscach jak m.in. Filharmonia Narodowa w Warszawie, Koncerthuset w Sztokholmie, Sala im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie, Katedra Notre Dame w Paryżu, King’s College Chappel w Cambridge, Auli im. Pawła VI w Watykanie czy Katedrze Św. Patryka w Nowym Jorku.
Dokonał licznych nagrań radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą. Nagrał też ponad 20 płyt LP i CD dla takich firm jak: Polskie Nagrania, Veriton, EMI-Electrola, Life Records, DUX, Musicon, Dabringhaus Grimm, Megavox.
W roku 2003 Związek Producentów Audio-Video przyznał tytuł „Podwójnej Platynowej Płyty” płycie CD nagranej w Bazylice w Licheniu.
Twórczość kompozytorska A.Chorosińskiego obejmuje : Koncert na Organy i Orkiestrę , Muzyka kameralna, organowa, chóralna i filmowa, komponowana na zamówienie Wytwórni Filmów Dokumentalnych w Lodzi.
Jest również autorem licznych , autorskich transkrypcji utworów orkiestrowych na organy , m.in. utworów A.Vivaldiego, C. Saint Saensa M.Rimskiego Korsakowa, M.Mussorgskiego, B.Smetany
Znaczące miejsce w działalności Andrzeja Chorosińskiego zajmuje praca pedagogiczna. W roku 1992 otrzymał tytuł naukowy Profesora sztuk muzycznych. Jest profesorem klas organów w warszawskiej i wrocławskiej Akademii Muzycznej.
W latach 1987-1993 był prorektorem, a w latach 1993-1999 sprawował godność rektora Akademii Muzycznej im F.Chopina w Warszawie. W latach 1993 - 2000 był członkiem Prezydium AECAM - Stowarzyszenia Rektorów Europejskich Uczelni Muzycznych .
Sprawował również godność przewodniczącego Konferencji Rektorów Uczelni Artystycznych w Polsce - KRUA.
Prowadził kursy mistrzowskie w Niemczech, Szwecji, Finlandii, USA, Japonii, Korei Płd. i Izraelu. Był też jurorem konkursów organowych we Francji, Niemczech i Polsce.
Od 1999 roku kieruje Katedrą Organów i Klawesynu w warszawskiej akademii muzycznej.
W latach 1997-2002 pełnił funkcję Dyrektora Artystycznego Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze.
Jest współinicjatorem i dyrektorem artystycznym 7 międzynarodowych festiwali muzyki organowej i kameralnej na zabytkowych instrumentach , we Wrocławiu, Jeleniej Górze, Legnicy , Kłodzku. Kluczborku i Św. Lipce.
Posiada liczne odznaczenia i nagrody, m.in. Zasłużonego Działacza Kultury, Złoty Krzyż Zasługi, medal „Ecclesiae Populoque Servitium Praestanti”.
Jest honorowym obywatelem miast Jelenia Góra i Kłodzko, przyznanych za zasługi w popularyzowaniu kultury muzycznej na terenie Dolnego Śląska.
Jest konsultantem i autorem licznych projektów w zakresie budownictwa organowego w Polsce, Niemczech, Kanadzie i Japonii.
Duet powstał latem 2019 roku, a już jesienią muzycy otrzymali Stypendium Kulturalne Miasta Gdańska na realizację autorskiego projektu “Daniel Chodowiecki - muzyczne konteksty”. W 2020 roku zostali beneficjentami programu Kultura w Sieci, dzięki czemu nagrali płytę z muzyką XVIII wieku. W najbliższym czasie zespół wystąpi podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej w Pelplinie.

Adela Czaplewska 

Ukończyła szkołę muzyczną w Gdańsku w klasie wiolonczeli. Naukę kontynuowała w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego. Uzyskała tytuł magistra na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie wiolonczeli barokowej dr hab. Teresy Kamińskiej. Na tej samej uczelni kształciła się w kierunku gry na violi da gamba w klasie prof. Rainera Zipperlinga. Doskonaliła swoje umiejętności na studiach podyplomowych w Hochschule für Künste w Bremie w klasie violi da gamba prof. Hille Perl. Swoją wiedzę miała okazję poszerzać podczas wielu kursów dotyczących historycznych praktyk wykonawczych i interpretacji muzyki dawnej pod okiem takich artystów jak: Hille Perl, Petr Wagner, Joshua Cheatham, Mark Caudle, Christoph Urbanetz. Jest członkiem gdańskiego konsortu fletów prostych Bianco Fiore działającego od 1997 roku, który m.in. w 2013 roku zdobył II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Dawnej w Żorach. W ostatnim czasie brała udział w nagraniu płyty jazzmana Adama Golickiego “Ad Complementum” oraz “In natali Domini” z Ensemble QuattroVoce z Białegostoku. Występowała na wielu festiwalach w Polsce i za granicą (Niemcy, Holandia, Słowacja, Czechy, Austria). Wielokrotnie otrzymywała Stypendium Kulturalne Miasta Gdańska (2014, 2016, 2017, 2018).

Bartosz Kokosza

Ukończył studia w Akademii Muzycznej w Poznaniu pod kierunkiem prof. Stanisława Pokorskiego oraz studia podyplomowe w zakresie gry na wiolonczeli barokowej w Akademii Muzycznej we Wrocławiu pod kierunkiem dr hab. Jarosława Thiela. Koncertuje w kraju i za granicą, skupiając swoją działalność na historycznych praktykach wykonawczych. Współpracuje z najważniejszymi polskimi zespołami muzyki dawnej: Wrocławska Orkiestra Barokowa, Goldberg Baroque Ensemble, Capella Cracoviensis, {OH} Orkiestra Historyczna, Consortium Sedinum, Accademia dell'Arcadia, Arte dei Suonatori. W 2019 roku zaangażował się również w projekt "Musica Warmiensis", gdzie jako członek zespołu Cappella Warmiensis Restituta, wykonuje muzykalia odnalezione w zbiorach Biblioteki Wyższego Seminarium Duchownego w Olsztynie. Gościnnie występuje również z zagranicznymi zespołami zajmującymi się wykonawstwem muzyki dawnej takimi jak: Gächinger Kantorei Stuttgart (Niemcy), New Dutch Academy (Holandia), Collegium Marianum (Czechy). Nieustannie doskonali swoje umiejętności, szczególnie w zakresie prowadzenia grupy continuo. Jest współzałożycielem i wiolonczelistą kwartetu smyczkowego Musicarius. Prowadził kursy: Szkoła Muzyczna w Bielsko-Białej (2017 rok), Akademia Muzyczna we Lwowie (2017 rok). Od 2012 roku prowadzi klasę wiolonczeli barokowej oraz Akademicką Orkiestrę Barokową w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. W ostatnich latach brał udział w nagraniu licznych płyt, m.in. z Wrocławską Orkiestrą Barokową, Goldberg Baroque Ensemble, Gächinger Kantorei Stuttgart i {OH} Orkiestrą Historyczną.

 

 

 

 

 
 
 
 

Wróć