logotype

Repertuar

Poprzedni miesiąc Poprzedni dzień Następny dzień Następny miesiąc
Rok Miesiąc Do miesiąca

14. Międzynarodowy Letni Festiwal Muzyczny „Słowo i muzyka u Jezuitów”


Środa, 17/07/2019, 20:00
Kościół św. Ignacego Loyoli w Jastrzębiej Górze
 

Bilety w cenie  

 Międzynarodowy Letni Festiwal Muzyczny "Słowo i muzyka u Jezuitów" w Jastrzębiej Górze

Matthias Böhlert (Niemcy) - organy
Wojciech Ulanowski (Polska) - akordeon

 

Program:

ORGANY:
Franz Tunder - Praeludium in F
Georg Friedrich Händel Prelude – Sonata – Aria con Variazioni B-Dur
Alexandre Guilmant - Marsch über ein Thema von Georg Friedrich Händel op. 15, Nr. 2
Jan Sebastian Bach - Praeludium und Fuge c-Moll BWV 546
Jazeps Vitols - Fuga c-moll
Jazeps Medins - Praeludium fis-moll
Erhard Heinrich „Bewahre uns, Gott“
geb. 1960 „Bewahre uns, Gott“ (Passacaglia)
„Lob Gott getrost mit Singen“
„Meinem Gott gehört die Welt“
Théodore Dubois - Toccata G-Dur

AKORDEON:
Jan Sebastian Bach - Suita francuska G-dur BWV 816 (wybrane części)
Chick Corea - Cristal silence
Kenny Dorham - Blue bossa
Wojciech Ulanowski - Experiment

 

Wstęp wolny

 

Matthias Böhlert

Urodził się w Zeitz (Saksonia, Niemcy). W latach 1978-1984 studiował muzykę kościelną w protestanckiej szkole muzycznej w Halle / Saale. Jego nauczycielem w zakresie gry na organach był Almuth Reuther, organista w kościele pw. Św. Tomasza w Lipsku. Podczas studiów pracował jako organista w Stadtsingechor Halle (najstarszym niemieckim chórze chłopięcym) i jako organista w Kościele Mariackim w Halle. Koncert dyplomowy wykonał w kościele św. Tomasza w Lipsku.
Od 1984 roku Matthias Böhlert jest muzykiem kościelnym w ewangelickim kościele Św. Katarzyny w Salzwedel. W 2004 roku został mianowany dyrektorem muzycznym kościoła. W 1990 r. brał udział w Międzynarodowej Letniej Akademii Organistów w Haarlem w Holandii. Regularnie koncertuje w Niemczech, Austrii, Liechtensteinie, Rosji, Japonii, Australii, RPA, Namibii, Argentynie, Kanadzie, USA. Wykonuje wielkie oratoria baroku, klasyki, romantyzmu i współczesności. Współpracuje ze znanymi solistami i kameralistami. Jego działalność koncertowa poświęcona jest w szczególności literaturze organowej od okresu baroku do połowy XX wieku. Matthias Böhlert gra także własne kompozycje, zarówno na organy, jak i na fortepian.

Wojciech Ulanowski

Urodzony w Gostyninie. Naukę gry na akordeonie rozpoczął w Szkole Muzycznej I st. w Gostyninie w klasie mgra Piotra Frąsia. Edukację kontynuował u tego samego pedagoga w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Karola Szymanowskiego w Płocku. W 2014 rozpoczął studia w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na Wydziale Instrumentalnym w klasie prof. Krzysztofa Olczaka i dra Pawła Zagańczyka. Od roku akademickiego 2015/2016 do 2017/2018 studiował również na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Muzyki Kościelnej, Edukacji Artystycznej, Rytmiki i Jazzu, na kierunku Jazz i muzyka estradowa w klasie akordeonu jazzowego mgra Cezarego Paciorka. Obecnie jest studentem roku dyplomowego studiów magisterskich w klasie akordeonu prof. Elżbiety Rosińskiej i dra Pawła Zagańczyka. Do jego najważniejszych osiągnięć należą laury na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach m.in. w Sanoku, Przemyślu, Grudziądzu, Mławie, Kutnie, Białymstoku, Giżycku, Sierpcu, Brodnicy, Gdańsku, Gostyninie, Wilnie, Popradzie oraz w Wiedniu. Występował jako solista z Płocką Orkiestrą Symfoniczną im. Witolda Lutosławskiego oraz Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku pod batutą prof. Zygmunta Rycherta podczas dorocznego koncertu karnawałowego. Współpracował również z Orkiestrą Kameralną „Hanza”. Wielokrotnie reprezentował gdańską uczelnię i koncertował m.in. w Akademii Muzycznej w Wilnie oraz na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w ramach Koncertu wieńczącego obchody jubileuszu 50-lecia Katedry Akordeonu. Interesuje się muzyką jazzową. Brał udział w warsztatach jazzowych doskonaląc się pod kierunkiem Nikola Kołodziejczyka, czy Piotra Wyleżoła. Jest członkiem gdańskiego akordeonowego kwartetu jazzowego czy Beano Trio. Występował w Bigbandzie pod kierunkiem dr Aleksandry Tomaszewskiej, mgra Jana Konopa, prof. Leszka Kułakowskiego. Współpracuje z młodymi kompozytorami co zaowocowało prawykonaniami utworów Piotra Jędrzejczyka, Patryka Matusiaka oraz Moniki Wiktorii Kozakiewicz. Wykonywane były one z gitarzystą Adrianem Suchowieckim (P. Jędrzejczyk - „Gry”), saksofonistą Szymonem Zawodnym (P. Matusiak - „Passacaglia”) oraz skrzypaczką Urszulą Cieślak (M.W. Kozakiewicz - „Gry protomentalne”). Wojciech Ulanowski jest stypendysta JM Rektora Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki oraz Prezydenta Miasta Płocka. W swojej artystycznej drodze łączy dwa style – muzyki klasycznej i jazzowej. W najbliższej przyszłości planuje kontynuować pracę nad swoimi kompozycjami przeznaczonymi na trio jazzowe oraz wydać płytę z autorskim materiałem. 5.04.2019r. Wojtek miał przyjemność jako wyróżniony dyplomant wykonać „Concerto classico” Mikołaja Majkusiaka wraz z orkiestrą Polskiej Filharmonii Bałtyckiej pod dyrekcją maestro Tadeusza Wojciechowskiego.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

MKiDN   IMiT

 

 
 
 
 

Wróć